? ??????????????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy the Code??2. Log in to your Blogger account
and go to "Manage Layout" from the Blogger Dashboard??3. Click on the "Edit HTML" tab.??4. Delete the code already in the "Edit Template" box and paste the new code in.??5. Click BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS ?

I made this widget at MyFlashFetish.com.

Sunday, June 6, 2010

Tetamu Allah

   
        Hari ini sangat berbeza dngan hari yang lain. Berbeza cuaca, perasaan, segalanya berbeza. Kali ini saya menulis di Tanah Haram. Alhamdulillah saya sudahpun selesai memunaikan umrah pada hari pertama saya sampai di sini iaitu hari jumaat  4 Jun. di dalam kepala ini macam-macam yang saya hendak ceritakan pengalaman saya dari sebelum hinggalah kami selesai mengerjakan umrah tapi saya tak tahu bagaimana nak cerita dan tak tahu yang mana harus diceritakan dulu. Hari ini saya menumpang di rumah rakan saya Tuan Badrulhisyam Tuan Soh, dia adalah pelajar universiti Umul Qura' Makkah. Kagum melihat kehidupan mereka yang sangat berbeza dengan kehidupan kami pelajar-pelajar Yemen. Mereka tinggal di apartment mewah, berhawa dingin, memiliki kereta, sangat berbeza dengan kami yang serba kekurangan di bumi Iman Yemen.

     Petang nanti saya akan menyambut ibu tercinta di Jaddah yang juga datang untuk menunaikan umrah. Sudah setahun tidak bertemu dan insyallah kami bertemu di bumi wahyu diturunkan ini. Sebelum datang ke sini saya terfikir boleh tunjukkan bakat saya  yang boleh bercakap dalam bahasa arab kepadanya tapi bila sampai di sini saya rase bahasa arab saya kurang berguna kerana arab pulak yang cakap melayu dengan saya, nampaknya saya tak dapatlah nak banggakan diri di depan ibu saya.

     Mungkin setelah saya pulang nanti saya akan ceritakan pengalaman saya di sini dengan lebih detail, tak seronok juga nak tulis lama-lama dengan laptop orang. Insyaallah saya berada di sini selama sebulan. Semoga segala urusan saya berjalan lancar

0 ulasan: