? ??????????????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy the Code??2. Log in to your Blogger account
and go to "Manage Layout" from the Blogger Dashboard??3. Click on the "Edit HTML" tab.??4. Delete the code already in the "Edit Template" box and paste the new code in.??5. Click BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS ?

I made this widget at MyFlashFetish.com.

Monday, September 7, 2009

10 hari Pertengahan Ramadhan


17 Ramadhan 1410 hijrah (malam nuzulul Quran)
24 April 1989 Masihi
Isnin
Jam 6.30 / 9.30 pgi...yang nie tak berape nak ingat..


Tarikh lahir aku...
Ari nie umur aku genap 20 tahun..Mengikut kalender Islam/Hijri...
Mungkin sebab aku di lahirkan di Bulan Ramadhan,so,mak n abah pon bagi name Mohamad Fitri...
Dah tue dah,,Macam yang pernah aku katekan,semakin bertambah umur kite di dunie ,maka semakin pendek umur kite di Luh Mahfuz..

Bile difikirkan bab Ramadhan,sekarang nie kite dah berade di penghujung 10 hari pertengahan Ramadhan iaitu masa dan detik Maghfirah dari Allah Subhanahu Wa ta'ala...Agak2 macam mane ek?? 'ok' ke 'ko'??
10 yang awal,kite dah lalui,sekarang nie 10 pertengahan n tak berape hari lagi 10 akhir Ramadhan..Macam yang kite sedia maklum,10 akhir Ramadhan Allah menjanjikan perlepasan dari api neraka..Kalo di tanye pade semue manusia,dorg nak ke tak dengan janji Allah nie?? mesti jawapan mereka 'NAK'..

Tapi cube kite perhatikan,berape ramai manusia sanggup meluangkan mase untuk ber'ibadat terutame di bulan nie..Tepuk dada n tanye lah Iman..
Ape kite pon nak tergolong dalam golongan itu?? wal 'iazu billah...
Setidak-tidak nye,kite cube luangkan mase untuk bace al-Quran..Bukan nak banyak pon,satu hari satu juzuk,nampak banyak,tapi tak..kalo nak nampak ringan,setiap kali selepas solat Fardhu,kite bace 4 muke surat..dapat la satu hari satu juzuk..

Kalo nak diberi alasan,macam-macam alasan kite boleh bagi,.conthnye,nak exam,assgmnt banyak n macam-macam la....
Itu sume dari diri kite sendiri..Fikirlah..janganlah reka alasan-alasan yang tak munasabah..Ingat sume yang kite lakukan, semue yang kite mahukan n semue yang kite dapat , semuanye atas kuasa Allah..So,janganlah kite sombong dengan-NYA..Same2 kite fikirkan....

0 ulasan: